Co je to brand a co nám pomůže k jeho budování

Máte založenou svou vlastní společnosti nebo působíte na vlastní noze? Možná i vy registrujete, že se v posledních letech výrazně liší brand. Ať už se připravují reklamní kampaně nebo se hledají klienti jinak či působí na sociálních sítích, klíčové je vybudovat svou značku. Co to ale znamená, co brand vlastně je a jak ho posílit?

Je to vaše osobní značka

Brand není nic jiného než vaše značka. V reklamních kampaních se velmi často snaží o to, aby se značka neboli brand dostala do povědomí lidí. Čím víc lidí vás zná, tím více se formuje jejich názor a také si na vás rychleji vzpomenou, když budou potřebovat využít vašich služeb. Pokud je brand skutečně pozitivní, lidé si velmi rádi zaplatí váš produkt nebo využijí vaši službu. 

To, jestli službu využijí nebo si produkt koupí však určuje jedno – hodnocení firem. Proto žádejte o to, aby lidé sdíleli své firemní zkušenosti v krátkých, věcných a kladných referencích a následně s nimi pracujte. 

Říkejte si o reference

Řada podnikatelů se domnívá, že jsou reference už out a že na nich nesejde. Ve skutečnosti jsou to velmi podstatné prvky, které určují, jestli lidé využijí vaši službu nebo ne. Shrnuta je v nich totiž vlastní zkušenost, která je skutečně podstatná, snad podstatnější než to, že je cena ve vašem e-shopu výhodnější než jinde. 

Z nedávných průzkumů vyplývá, že se mezi námi stále najde drtivá většina lidí, která se skutečně na základě referencí rozhoduje. Proto říkat si o reference se vyplatí, ať už patříte k internetovým obchodům nebo nabízíte nějakou konkrétní službu.

Berte to tak – hodnocení je vždy přirozená reakce. Proto pokud víte, že byla pozitivní, proč si o ni neříct? Samozřejmě i negativní jsou ceněné, berou se spíše jako zpětná vazba plná užitečných podnětů.