Interkom aneb stále ve spojení  

Jízda ve dvou je fajn, ale má svá úskalí. Tou největší je bezesporu absence komunikace. Můžete si domluvit jednoduchá gesta, ale nic moc dalšího se na cestě praktikovat nedá. Nebylo by to bezpečné. Nebo existuje řešení?  

Jízda na divoko  

Interkom představuje poměrně velkou revoluci v komunikaci na motorce. Je to chytré a nesmírně nápomocné zařízení, diskrétní, malé, spolehlivé. Jen pořizovací cena je poměrně vysoká, ale za služby, které provádí, je to přijatelné. Není totiž nic horšího, než když se dva lidé na motocyklu během jízdy snaží domlouvat, poklepávají si na stehna a mávají si prsty před hlavou. To je na hraně a nehoda už číhá za rohem. Pokud plánujete častější výlety ve dvou a chcete se cítit bezpečně, je interkom jasná volba.  

Jde o bezdrátové spojení mezi dvěma účastníky. Stačí zapnout a slyšíte každé slovo. Můžete se navigovat, upozorňovat na nebezpečí na silnici, povídat si. Na druhou stranu byste měli mluvení regulovat, aby nedošlo k rušení řidiče. Většina řidičů si ale tuto vychytávku pochvaluje. Bylo poměrně nepříjemné domluvit se před započetím cesty a pak až sdílet dojmy na samém konci. Nebo v horším případě během jízdy pravidelně zastavovat, abyste si řekli pár slov.  

Malé zařízení na přilbě je nenápadné a lehké. Při manipulaci s helmou není třeba ho sundávat, neomezuje ani při uložení do bočních kufrů. Jen si dávejte pozor na pravidelné vypnutí a šetření baterie a nabití. Prázdný interkom bude jen příslušenstvím do počtu.  

Hluk všude kolem  

Interkom je sice nápomocný, ale hodně uživatelů si stěžuje na to, že jsou přenášeny také veškeré zvuky spojené s motocyklem. Pochopitelně. Jde o přenos zvuku z prostředí. Primárně jde o slova, ale budete snímat i burácení motoru, ostatní automobily, houkání a spoustu dalšího. Naštěstí není interkom aktivovaný po celou dobu jízdy a jednoduchým stisknutím tlačítka na přilbě je možné přenos vypnout. A až zase budete mít co říct, snadno ho zapnete.