Co tvoří zaměstnaneckou zkušenost ve firmě?

Zkušenosti a reference jsou nakonec to, co o společnosti řekne nejvíce. Jsou proto rozhodujícími faktory v okamžiku, kdy člověk hledá nejen práci, ale také partnera pro realizaci svého projektu. A nebo jen když hledá nějakou službu, kterou může využít pro uspokojení svých potřeb. Zkrátka a dobře mluvíme o skvělém pomocníkovi, který však bude efektivní jenom za předpokladu, že víme, co od druhé strany chceme. Poté se můžeme snažit pátrat po tom, co takovou zkušenost vlastně tvoří. Pojďme si rozebrat rovnou zaměstnaneckou zkušenosti.

Prostor

Na zaměstnanecké zkušenosti či zaměstnaneckém hodnocení hraje roli několik faktorů. Lidé, prostory a také technologie, samozřejmě i přístup zaměstnavatele a zaměstnanecké benefity, ale obecně bychom zkušenost zaměstnance se společností mohli rozebrat na zmiňované tři části. 

Začněme u oněch prostor. Budoucnost fyzického pracovního prostoru, kanceláře nebo naopak možnost pracovat z domova – to vše se zrcadlí v této části zkušenosti. V nejlepším případě je, když je společnost hodně flexibilní, ale zase to nemusí opět vyhovovat každému zaměstnanci.

Lidé

Neboli také kultura ve firmě. To je pravděpodobně nejvíce důležitý aspekt či parametr, který tvoří zaměstnanecké hodnocení, respektive zaměstnaneckou zkušenost. Kultura obecně pramení z hodnot, postojů a také poslání. Pokud jste se všemi těmito věcmi na jedné vlně, respektive jsou na jedné vlně zaměstnavatelé a zaměstnanci, není zde důvod, proč by jedna ze stran měla opouštět pracovní poměr (pokud se samozřejmě plní práce tak, jak se má plnit).

Lidé jsou nejdůležitější součástí zaměstnanecké zkušenosti proto, že ji každý den potřebujeme a každý den ji vnímáme, nasáváme, každý den ji můžeme posilovat.

Technologie

Zaměstnanci si však dnes všímají i toho, jaké nástroje k vykonávání své práce používají. A i to hodnotí, i proto jsou technologie nedílnou součástí jejich hodnocení. Ti, kteří používají nástroje zastaralé, stejně tak nefungují na moderních komunikačních platformách, se tím nejlepším hodnocením pyšnit zrovna nemusí.