Funkce, které zlepší UX aplikace

User Experience (UX) je při tvorbě nové aplikace naprosto zásadní. Patří sem všechno, co koncový uživatel vidí a zažívá, když aplikaci používá – od struktury a obsahu až po rychlost načítání, funkčnost a přehlednost. Uživatel musí bez problémů najít to, co potřebuje, a dobrat se k cíli v co nejméně krocích a v co nejkratším čase, aby byla mobilní aplikace úspěšná. Jaké funkce byste měli zvážit pro co nejlepší UX?

Přihlášení ano, ale ne hned

Spousta aplikací hned po otevření vyzývá uživatele k registraci. Ačkoliv je přihlášení pro aplikaci zásadní, nenuťte do něj zákazníka hned, určitě si bude chtít nejdříve prohlédnout, co mu aplikace nabízí, než si vytvoří účet. Až na přihlášení dojde, nabídněte mu možnost zřídit si profil jediným kliknutím po propojení s účtem Google nebo profilem na sociální síti.

Interakce s uživatelem

Nechte uživatele zapojit se a komunikovat. Můžete mu nabídnout vyplnění recenzí, on-line zákaznickou podporu, chat s jinými uživateli nebo možnost sdílení svých zážitků nebo nákupů na sociálních sítích. Dávejte mu pravidelně vědět o speciálních nabídkách, představte mu nový produkt nebo mu připomeňte blížící se slevu, zkrátka se snažte o co největší interakci mezi tím, co nabízíte, a vaším zákazníkem.

Užitečné notifikace

Push notifikace mohou vaši aplikaci vyzvednout nad ostatní, ale i pohřbít mezi tisíci konkurenčními produkty. V moderní aplikaci by rozhodně neměly chybět, měly by se ale používat s mírou. Zahlcování uživatele notifikacemi několikrát denně ho pravděpodobně odradí od používání aplikacemi, snažte se proto najít rovnováhu mezi dosažením svých cílů a prospěšností pro koncového uživatele.

Aby mohl aplikaci používat každý

Off-line mód, převod textu na řeč a hlasové ovládání jsou nadstandardní prvky, díky kterým se ale vaše aplikace dostane k širšímu okruhu uživatelů. Aplikaci tak budou moci používat i lidé, kteří nemají stálé připojení k internetu, osoby se zrakovým postižením, řidiči a další.