Prezidentské kampaně v konečných sumách
Letošní rok započal poměrně zajímavě. Rozhodovali jsme totiž o tom, kdo bude naší budoucí hlavou státu pro příštích několik let. Letošní prezidentské volby byly skutečně velice těsné, rozhodovaly tisíce z nás, kteří svými hlasy nakonec zvolili současnou hlavu státu, a sice Miloše Zemana. Letošní prezidentské volby rozdělily naši společnost na dva tábory a bohužel do nynějška jsou tyto tábory aktivní a projevují své nesouhlasy.
Zatímco ve velkých městech zvítězil sok Miloše Zemana Jiří Drahoš, vesnice ovládl Miloš Zeman, který obhájil svůj post. Sice je už dávno po prezidentských volbách, nyní se však na světlo světa ukázaly sumy, které museli jednotliví kandidáti zaplatit, aby se vůbec mohli utkat v souboji s Milošem Zemanem.
Nejdražší kampaň měl Jiří Drahoš
Překvapivě měl svou nejdražší kampaň Jiří Drahoš. Ten za ni utratil necelých padesát milionů korun. Peněžní dary činily zhruba 46 milionů korun, bezúplatná plnění činila zbytek. Sám do kampaně taky investoval, a to 76 300 korun.
Jeho sok zaplatil o více jak polovinu méně, a to konkrétně 23 milionů korun.
A co ostatní kandidáti na prezidenta?
Co se týče ostatních kandidátů na prezidenta, ti zaplatili samozřejmě taky méně než Jiří Drahoš. Jednalo se konkrétně o osmnáct milionů korun, které se investovaly do jeho kampaně. Na darech získal necelých jedenáct milionů korun, bezúplatná plnění ho stála 1,3 milionu. Sám do své kampaně investoval necelých sedm a půl milionu korun.
O druhou nejdražší kampaň se zasloužil Michal Horáček, jehož kampaň stála necelých čtyřicet milionů korun. Na bezúplatném plnění vyúčtoval 271 tisíc korun. Marek Hilšer měl kampaň za necelé dva miliony, Jiří Hynek nezaplatil ani milion (zhruba 732 tisíc korun). Co se týče kandidatury Vratislava Kulhánka, jeho prezidentská kampaň vyšla na sedm a půl milionu korun.